شما اینجایید:

صفحه اصلی دکوراسیون اداری انتخاب میز اداری برای دکوراسیون اداری

انتخاب میز اداری برای دکوراسیون اداری

دکورامیز یکی از مهم ترین جزهای مبلمان اداری است. از آن جا که کارمندان تایم  زیادی از روز خود را نشسته بر روی صندلی و پشت میزها به سر می برند به همین علت انتخاب یک میز اداری استاندارد و مناسب به اندازه ی انتخاب یک صندلی اداری ارگونومیک اهمیت دارد. میزها به اندازه ی کافی بزرگ هستند . به همین علت باید در انتخاب میزهای اداری دقت کافی را به خرج دهید. تا انتخابی مناسب با دکوراسیون اداری فضا  و راحتی کارمندان را داشته باشید.

میزهای اداری در پیکربندی و انواع مختلف تولید می شوند. همین امر می تواند انتخاب را برای کارفرماها راحت تر  و شاید انتخاب را دشوار تر نیز کند.

اگر در انتخاب میز مناسب و معیارهای آن دچار سر درگمی شده اید . ما در  مقاله ی انتخاب میز اداری برای دکوراسیون اداری  به شما نکات رایج و مهم برای انتخابی مناسب و کاربردی را ارائه میدهیم . تا بتوانید با تطبیق آن ها با نیاز های خود بهترین انتخاب را داشته باشید .

 

فاکتورهای کلیدی در انتخاب میز اداری برای دکوراسیون اداری

دکوراسیون اداری فضا

سبک دکوراسیون اداری  فضای مد نظر شما  ، رنگ های به کار رفته درآن ،همه و همه در انتخاب یک میز اثر گذارند. ابعاد  و شکل میز انتخابی شما باید کاملا با متراژ محیط  و فضای باز در دسترس شما برای قرار دهی میز هم خوانی داشته باشد.

اگر فضای کار شما کوچک می باشد. بهتر است به سراغ  انتخاب میزهایی بروید که در عین داشتن سطح کافی برای قرار دادن وسایلی مثل پرینتر ، کامپیوتر و..  در محیط فضای زیادی را هم اشغال نکند. همچنین  از نظر طراحی ،  به سراغ سبک های ساده بروید تا فضا شلوغ دیده نشود .

اگر فضا و دکوراسیون اداریمجموعه ایجاب می کند که میز کار را در گوشه ای قرار دهید. میزهایی که برای قرار گیری در کنج طراحی شده است برای فضای شما مناسب تر هستند.

پیشنهاد نویسنده:راهنمای خرید میز اداری مدرن

 

 کاربری میز در دکوراسیون اداری

سبک کار و وظایفی روزانه ای  که قرار است در دفتر انجام شود را مشخص کنید . بررسی کنید کارمندان قرار است تنها  برای انجام کار کامپیوتری از میز ها استفاده کنند یا نه قرار است بسیاری از کارهای اداری و تعامل با مشتریان را نیز انجام دهند؟ یا تنها برای کارمندان  کاربری جز قرار دادن تلفن برای جواب دهی تلفنی و یا پشتیبانی از مشتریان را بیشتر ندارد ؟

هریک از این حوزه های تخصصی به نوع متفاوتی میز احتیاج دارد .اگر کار با کامپیوترها ،کاربرد اصلی از میزها باشد . شما احتیاج به میزی بزرگ ندارید و اگر قرار است کارمندان از کامپیوترهای شخصی خود استفاده کنند . بهتر است میزهایی با صفحه های پایین انتخاب کنید. برای کارمندانی که کارهای اداری زیادی مثل پاسخ دهی ، تعامل با مشتریان دارند. احتیاج به میزهای بزرگ تر و داشتن فضاهای بیشتر مانند کشو برای قرار دهی اسناد اداری  می باشد.  برای بهره وری بیشتر از فضای خود می توانیدبه هنگام طراحی دکوراسیون اداری از  میزهایی با طراحی L  استفاده کنید.  میزهایی با طراحی L  این امکان  را فراهم می کنند تا فضای بیشتری را در دسترس کارمندان و مشتریان خود قرار بدهید.

با توجه به تغییر سبک و نحوه ی کاری اکثر دفاتر بعد از پاندمی کرونا ، بسیاری از دفاتر و استارت آپ ها تمایل  زیادی به استفاده از میزهای ایستاده پیدا کرده اند . میزهای ایستاده  فضای کمتر ی را اشغال می کنند. سبک میزهای ایستاده بیشتر مناسب دفاتری است که کارمندان برای تایم های زیادی از  میز استفاده نمی کنند و احتیاج به نشستن ندارند . همچنین می توانید از مدل میزها ی ایستاده در مکان های استراحت کارکنان ، با قرار دهی تردمیل هایی در زیر آن ها استفاده کنید و این امکان را برای کارمندان خود فراهم کنید تا در عین اینکه در حال انجام کار های خود هستند بتوانند به جای نشستن های طولانی کمی فعالیت داشته باشند.

پیشنهاد نویسنده :  ایده طراحی دکوراسیون اداری 

 

ارتفاع میز

میز اداری مناسب میزی است که فرد بتواند به راحتی هنگام نشستن پشت آن پاهای خود را در زیر میز جای دهد . همچنین دست ها و بازوها در فاصله ی مناسب و به صورت موازی با زمین برروی  میز قرار گیرند . بهتراست میزهایی را انتخاب کنید که امکان تنظیم سطح ارتفاع را داشته باشند . تا کارمندان شما با تنظیم آارتفاع  متناسب با قد خود بتوانند راحتی بیشتری را به هنگام استفاده از آن  داشته باشند.

پیشنهاد نویسنده: صندلی اداری ارگونومیک 2024

جنس میز انتخابی برای دکوراسیون اداری

جنس میز انتخابی شما نه تنها برای ماندگاری بیشتر میز اهمیت دارد.  بلکه باید متناسب با سبک دکوراسیون اداری فضای شما باشد. اکثر میزهای اداری به جنس چوب هستند. ولی امروزه از MDF های سه لایه نیز برای طراحی و ساخت آن ها استفاده می شود.  میزهای MDF به علت وزن کم و قیمت مناسب  در مقایسه با میزهای چوبی که می تواند از جنس چوب های گردو یا افرا باشد بسیار مورد استقبال قرار گرفته اند.

میزهایی با جنس فلز و شیشه نیز می تواند انتخاب خوبی  باشند . چرا که میزهای MDF به علت مواد به کار رفته در ساخت آن ها ماندگاری خوبی دارند . همچنین تمیز کردن میزهای فلزی و شیشه ای  راحت تر است . علاوه براین ها باعث ایجاد درخشش و مجلل شدن دکوراسیون اداری فضا از نظر بصری نیز می شوند.

بودجه مورد نظر شما

امروزه انتخاب یک میز اداری مناسب با بودجه ی هر فردی  به علت تولید انواع میزها با جنس و سبک های متنوع ،کار دشواری نیست . ولی حتما به این نکته توجه کنید که اولویت اول شما مناسب بودن کاربری میز انتخابی شما باشد . نه تنها تطبیق داشتن قیمت آن با بودجه ی شما .

کلام آخر

در زمان انتخاب یک میز اداری باید نکات مختلفی را مدنظر داشته باشید.  تا بتوانید مناسب ترین  میز با طراحی دکوراسیون اداری مجموعه خود را انتخاب کنید . متناسب با تنوع فعالیت‌های موجود در مجموعه ی خود، شما باید به سراغ چندین  نوع میز مختلف بروید.  تا درمیان آن ها بتوانید مدلی که نیاز‌های مجموعه شما را  را برآورده می سازد را انتخاب کنید. توجه به دکوراسیون اداری فضا، در انتخاب میز باعث می‌شود  کارمندان در  فضایی با آرامش و شاداب فعالیت نمایند . همچنین دکوراسیون  ادرای به کار رفته در فضای مجموعه در نظر  مشتریان و اربا‌ب‌رجوع  با نوع فعالیتتون هم خوان جلوه می کند. توجه به بودجه در دسترس ، میزان فضای بازدر اختیار و… عواملی هستند که باید به هنگام تهیه ی میز ادری  مورد توجه قرار گیرند.  تا بتوان یکی از مناسب ترین و زیباترین  انتخاب ها را برای طراحی‌های داخلی مجموعه ی خود داشته باشید.

سوالات متدوال

 

سایز مناسب برای میزهای کامپیوتر چقدر است ؟

سایز استاندارد این میزها بین 60تا 75 سانتی متر است.

ویژگی های میز کارمندی خوب چیست ؟

به طور کلی یک میز کارمندی مناسب باید در عین داشتن متریال خوب و زیبایی های بصری به سلامت کارمندان آسیب نزند و فرد احساس راحتی داشته باشد.

بهترین جنس میزهای اداری چیست ؟

میزهای اداری از جنس های متنوعی ساخته می شوند ولی بهترین آن ها ام دی اف است که درعین داشتن تنوع در طراحی و ساخت، قیمت مناسبی نیز دارند.

چه نوع میزی مناسب فضای اداری می باشد؟

نوع میز انتخابی شما بسیار وابسته با طراحی داخلی مجموعه ی شما است ولی بهتر است میزهایی با فضای سطح زیاد و چند کاربردی انتخاب کنید.

 

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.