شما اینجایید:

صفحه اصلی ترکیب رنگ رنگ سال ۱۴۰۴

رنگ سال ۱۴۰۴

در زمینه رنگ‌شناسی، هر سال به رنگ خاصی مرتبط است که ویژگی‌های منحصر به فردی دارد و می‌تواند نوعی انرژی یا خاصیت شفابخش را به ارمغان آورد، به طوری که باعث ایجاد حس تعادل در زندگی فرد شود. آگاهی از این رنگ‌ها ممکن است به شما در یافتن این تعادل کمک کند.

مهر ممکن است برای فکر کردن به سال ۱۴۰۴ کمی زود به نظر برسد. اما در دنیای طراحی خانه و روندهای هنری، هرگز زود نیست که به آینده فکر کنید: بسیاری از برندهای اصلی رنگ، طراحی و رنگ شروع به اعلام پیش بینی های خود برای رنگ سال آینده می کنند.

در حال حاضر، رنگ سال۱۴۰۴ به طور رسمی تعیین نشده است، زیرا این اعلامیه‌ها عموماً در اوایل سال مربوطه توسط مؤسسات خاصی مانند پنتون منتشر می‌شوند. تا زمان آخرین به‌روزرسانی من در اکتبر ۲۰۲۳، رنگ سال ۲۰۲۴ نیز به صورت رسمی اعلام نشده بود.

رنگ‌ها می‌توانند تأثیرات مختلفی بر احساسات و تجارب انسان‌ها داشته باشند، و پیگیری رنگ‌های سال به شما کمک می‌کند تا به روندها و احساسات خود بیشتر توجه کنید و از آن‌ها برای ایجاد تعادل در زندگی‌تان بهره ببرید.

برای دریافت جزئیات مربوط به رنگ سال، پیشنهاد می‌شود به منابع رسمی و کارشناسان رنگ در اواخر سال ۱۴۰۳ مراجعه کنید. اگر سوال دیگری دارید، خوشحال می‌شویم از ما در قسمت کامنت های مجله دکوریار بپرسید!

رنگ سبز خزه ای

 

Quietude یک رنگ سبز خزه‌ای با ته‌رنگ‌های آبی ملایم است که بسته به کاربرد آن، می‌تواند به همان اندازه به عنوان یک رنگ برجسته چشم‌گیر یا یک رنگ خنثی کار کند. (سبزها هم خنثی هستند!)

Quietude تنها یک سایه از ده رنگ انتخاب شده است تا بخشی از مجموعه رنگ سال ۱۴۰۴ این خط باشد، به طور طبیعی تصفیه شده است. رنگ‌هایی که به عنوان بخشی از Naturally Refined انتخاب می‌شوند، قرار است با هم کار کنند تا فضایی به‌طور طبیعی تصفیه شده ایجاد کنند. در کنار  رنگ‌های دیگر این مجموعه عبارتند از: زرد دلپذیر، پولکی، صحرای عشایری، پوسته‌ای، اسپایس سیدر، برفی، گچبری، دلفت و رودخانه راکی.

مجموعه رنگ‌های انتخاب شده برای رنگ سال ۱۴۰۴ «به‌طور طبیعی» میل به سادگی و زندگی آهسته‌تر را در بر می‌گیرد. “هر سایه که با در نظر گرفتن طول عمر طراحی شده است، عناصری از طراحی جاودانه و لوکس  و طراحی آرام را به وجود می آورد تا به حمایت از یک فضای زندگی که احساس  را معنا می کند، کمک کند. در مجموعه، رنگ سبز مریم گلی نرم شده  یا Quietude به عنوان رنگ سال ۱۴۰۴ برجسته می شود و زمینه را برای فضایی آرام برای ترویج آرامش فراهم می کند.

پیشنهاد نویسنده:رنگ سال ۲۰۲۵

 

قهوه ای محبوب

قهوه ای یک روند رنگی جدید شگفت انگیز است که در سال۱۴۰۳ شروع به کار کرد. از کت واک های مد گرفته تا مجلات طراحی، سایه های قهوه ای اخیراً دیده می شود. پس از محبوبیت طولانی مدت رنگ خاکستری سرد، رنگ های قهوه ای گرم ترند هستند.

قهوه ای رنگی خنثی است که فوق العاده تطبیق پذیر است که هر سبک طراحی را تکمیل می کند، برای طراحی و دیزاین در هر اتاقی کار می کند و با رنگ های خنثی و همچنین رنگ های روشن به خوبی جفت می شود. یک کاغذ دیواری پارچه ای بژ نصب کنید و بلافاصله پس زمینه ای نرم و آرام برای یک اتاق خواب زیبا خواهید داشت. اما یک قوطی رنگ قهوه ای شکلاتی عمیق و مجلل بردارید و بلافاصله یک محیط تاریک و بد خلق خواهید کرد. این فضاهای باشکوه، الهام‌بخش بی‌پایانی برای چگونگی تزئین با رنگ قهوه‌ای هستند تا به خانه‌تان ظاهری مدرن و در عین حال بی‌زمان ببخشید. احتمال انتخاب رنگ قهوه ای به علت محبوبیت زیاد برای رنگ سال ۱۴۰۴ نیز هست.

قهوه ای یک انتخاب شگفت آور پیچیده برای یک اتاق نشیمن به سبک انتقالی است. در اینجا، رنگ قهوه ای تیره روی دیوارها با پانل های پرده قهوه ای تا کف لایه لایه شده و با یک مبل مخملی قهوه ای و چرم عثمانی پر شده تکمیل شده است. هنگام استفاده از یک رنگ در یک اتاق، آن را از طریق مواد و بافت های مختلف ترکیب کنید تا تضاد ظریف و زیبایی لوکس ایجاد کنید.

پیشنهاد نویسنده:اصول انتخاب رنگ برای دکوراسیون داخلی

آبی Encore

Encore یک آبی عمیق و چشمگیر است. تطبیق پذیری آن می تواند در هر فصلی (و هر طرح رنگی که در ذهن دارید) باشد. این طرح به گونه‌ای طراحی شده است که بتواند با گرایش‌های مورد علاقه طراحان و طراحی های اخیر مطابقت داشته باشد، اما با تکنیک‌های دکور بی‌انتها به خوبی هماهنگ شود: Encore برای همه چیز از رنگ‌آمیزی گرفته تا احیای خانه‌های قدیمی مناسب است.

 

رنگ خوش شانسRumors

با پیروی از روند رنگ های عمیق و خاکی،  ممکن است انتخاب برای رنگ سال Rumors باشد، یک سایه قرمز غنی با ته رنگ قهوه ای است. انتخاب رنگ  از نیاز به رنگ‌های خنثی گرم‌تر الهام گرفته شده است که می‌توانند بیانیه‌ای بد خلق و جسورانه ایجاد کنند.کارشناسان معتقدن «اکنون ما به نوعی در حال انتقال به برخی از این خنثی‌های گرم‌تر هستیم – عاج‌ها و کرم‌ها، برنزه‌ها و مایل‌ها – می‌بینیم که آن خنثی‌های گرم‌تر شروع به ظهور کرده‌اند. «مردم واقعاً شروع به جستجوی راه‌هایی برای آوردن آن رنگ‌های پررنگ‌تر، آن رنگ‌های تندتر، به خانه خود کرده‌اند.»

دلیل دیگر برای دوست داشتن این انتخاب رنگ این است که می تواند به راحتی با هر سبک طراحی سازگار شود.

کلام آخر

رنگ سال ۱۴۰۴ هنوز به طور رسمی اعلام نشده است، اما معمولاً انتخاب رنگ سال توسط موسسات طراحی و مد مانند پنتون انجام می‌شود و تحت تأثیر روندهای اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی قرار دارد. بررسی رنگ‌های گذشته و روندهای موجود می‌تواند به ما کمک کند تا بفهمیم چه نوع رنگ‌هایی ممکن است در سال آینده محبوب شوند.

به طور کلی، انتخاب رنگ سال می‌تواند نگاهی به ترجیحات جهانی و تغییرات در حسایت‌های فرهنگی و طراحی باشد. به عنوان مثال، رنگ‌های شاداب و طبیعی ممکن است نشان‌دهنده تمایل به زندگی سالم و ارتباط با طبیعت باشد، در حالی که رنگ‌های تیره و کدر می‌توانند به احساسات عمیق‌تر و پیچیدگی‌های زندگی مدرن اشاره کنند.

اگر رنگ سال مشخص شد، می‌توان نزدیک به آن نتیجه‌گیری‌هایی کرد که به روندهای آینده در دنیای مد، طراحی داخلی، و حتی روانشناسی اجتماعی اشاره می‌کند.

سوالات متداول

رنگ سال ۱۴۰۴ چیست؟

انتظار می‌رود انتخاب رنگ سال ۱۴۰۴ به زودی اعلام شود و معمولاً شامل رنگی است که ترندهای جهانی و احساسات اجتماعی را نمایان می‌کند.

چگونه می‌توان از رنگ سال در دکوراسیون منزل استفاده کرد؟

افراد می‌توانند با استفاده از رنگ سال در انتخاب رنگ دیوارها، لوازم جانبی، مبلمان و سایر عناصر دکوراسیون، فضایی متناسب با این رنگ ایجاد کنند.

آیا رنگ سال فقط به مد مربوط می‌شود؟

نه، رنگ سال می‌تواند به عنوان منبع الهام برای طراحی داخلی، گرافیک، هنر و حتی محصولات تجاری مورد استفاده قرار گیرد.

انتخاب رنگ سال بر چه اساسی انجام می‌شود؟

انتخاب رنگ سال معمولاً بر اساس بررسی روندهای فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی، همچنین تأثیرات زیست‌محیطی و طراحی مد انجام می‌شود.

 

 

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.